
دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک با ایده های جذاب و شیک
دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک
اولین چیزی که مشتریان را به یک مغازه پوشاک جلب میکند، دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک است. صاحبان مغازه پوشاک نیز از این امر به خوبی آگاه هستند و تمام سعی خود را میکنند تا دکوراسیون خوبی طراحی کنند. اما گاهی اوقات در نظر نگرفتن نکات مهم و کلیدی در طراحی داخلی مغازه پوشاک توسط طراح یا شخص فروشنده باعث میشوند که علی رغم تلاش زیاد برای طراحی مناسب و تاثیر گذار روی مشتریان، اما نتیجه ی مناسبی از طراحی گرفته نشود.

مواردی که در طراحی داخلی مغازه پوشاک اهمیت زیادی دارند چند مورد هستند، سایر موارد در اولویتهای پایین تر قرار دارند، در واقع میتوان گفت اگر روی مواردی که در این مطلب از خشت بنا گفته خواهد شد به خوبی کار شود تقریبا ۹۰ درصد طراحی دکوراسیون به خوبی انجام شده است. در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از موارد گفته شده میپردازیم.
نحوه چینش محصولات در دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک
پوشاک به دلیل اندازههای بزرگی که دارند نیاز به فضای بیشتری داشته و این میتواند باعث بروز مشکلاتی در نمایش محصولات و مدیریت فضا شود، اینجاست که باید در طراحی دکوراسیون از تکنیکهای مختلف برای بهره برداری صحیح فضای داخل مغازه استفاده کرد، یکی از بهترین تکنیکها استفاده از قفسههای لباس چند طبقه است که لباسها در آن به صورت آویزان و به ترتیبهای مختلف قرار گرفته اند.

این ترتیب میتواند بر اساس قیمت، اندازه و موارد دیگر باشد. اگر کمبود فضا دارید حتی میتوان در زیر میزی که محل بررسی لباسها یا تهیه ی فاکتور فروش است نیز یک مکان برای قرار دادن لباسها ایجاد کنید یعنی میزی تهیه کنید که پایین آن دارای فضای خالی باشد.
توجه به دیزاین داخلی فروشگاه
نقش ویترین در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه را نباید نادیده گرفت و ویترین عاملی است که میتواند نظر مشتریهای زیادی را به سمت مغازه شما جلب کند.

همچنین مشتریان بر اساس اجناسی که در پشت ویترین چیده میشوند، درباره کل اجناسی که در مغازه وجود دارد نظر میدهند از این رو بهتر است شما ویترین فروشگاه خود را بر اساس سلیقه عمومی طراحی نمایید.
در نظر گرفتن مکان مناسب برای تست لباس
نکته مهم دیگر که باید در هنگام طراحی داخلی مغازه پوشاک در نظر گرفت، مکان مناسب برای تست لباس است، در اکثر مغازهها یک مکان بسیار کوچک و نامناسب برای تست لباس در نظر گرفته میشود که تست لباس را برای مشتری سخت میکند.

این مورد میتواند به نارضایتی مشتری منجر شود، ما توصیه میکنیم که با مدیریت صحیح فضای مغازه مکان تست لباس را به گونه ای طراحی کنید تا مشتری در آن دچار مشکل نشود با این کار مشتری خرید بهتری خواهد داشت و این خرید به یاد وی خواهد ماند و باعث میشود تا در خریدهای بعدی هم به شما مراجعه کند.
اهمیت نور پردازی و رنگ دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک
نورپردازی مناسب در طراحی فروشگاه پوشاک بیشتر به نوع لباسهایی که میخواهید بفروشید و نوع رنگ بندی مغازه پوشاک بستگی دارد. اگر از لباسهای رنگارنگ و کلاسیک در مغازه استفاده میشود، بهتر است از نور سفید و با شدت بالا استفاده شود.

اما اگر در مغازه از لباسهای با رنگ روشن و یا لباسهایی به سبک آنتیک استفاده میشود بهتر است نور پردازی در دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک متعادل باشد و حتی میتوان از لامپ هایی با رنگ ولرم نیز استفاده کرد. همچنین باید بسیار مراقب بود تا رنگ نور محیط با رنگ دیوارها ترکیب نامناسب نداشته باشد.
توجه به ورودی فروشگاه
محدوده ورودی فروشگاه یا منطقه مرزی، اولین جایی است که مشتریان بالقوه به آن جا آمده و بر اساس سایز مغازه یا فروشگاه فضایی حدود ۱/۵ تا ۴/۵ متر را به خود اختصاص میدهد. در واقع ورودی مغازه مرزی است که مشتریان از محیط بیرون جدا شده و به فروشگاه شما میآیند و با یک نگاه کلی متوجه میشوند که به یک فروشگاه شیک آمده اند یا یک مغازه معمولی و اینکه شما چه چیزهایی برای عرضه به آنها دارید.

در ورودی با توجه به اینکه مشتری در حال گذر از یک فضا به فضای دیگر است، احتمال زیاد سبد و علائمی که در معرض دیدش قرار دادید را نادیده میگیرد.
اولویت قرار دادن سمت راست فروشگاه برای چیدمان پوشاک
اکثر مشتریان بعد از ورود به فروشگاه بی اختیار به سمت راست میچرخند، همچنین نخستین دیواری که پیش روی مشتری قرار دارد بسیار میتواند نظر مشتریان را جلب کند.

پس به این دو نقطه توجه کنید و با وسواس خاص اجناس خود را در این قسمتها بچینید و سعی کنید از اجناسی استفاده کنید که میدانید نظر مشتریان را جلب میکند و برای شما سود خوبی دارد.
اولویت قرار دان راحتی مشتری در دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک
در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک و چیدمان به کافی بودن فضا در مسیر حرکت مشتری توجه کنید. چون مشتریان مخصوصا خانمها هنگام خرید اگر از پشت با دیگر مشتریان یا اسباب و وسایل فروشگاه برخورد کنن دست از خرید میکشند.

حتما محلی را برای انتظار و استراحت مشتریان در نظر بگیرید. استفاده از یک کاناپه راحتی یا صندلی ایده خوبی است.
انتخاب هوشمندانه برای محل استقرار صندوق
با توجه به اینکه مشتریان از سمت راست شروع به حرکت کرده، پس سمت چپ جلو فروشگاه محل مناسبی برای قرار دادن پیشخوان است اما با این حال بسته به سایز و چیدمان فروشگاه خود در انتخاب محل پیشخوان به غریزه خود اطمینان کنید. اگر خودتان به تنهایی در مغازه هستید و نیروی کمکی ندارید پس پیشخوان را جایی قرار دهید که به کل مغازه دید و دسترسی داشته باشید.
دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک زنانه
اولین نکته ای که باید در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک زنانه به آن توجه کنید، زیبایی و رنگ است. انتخاب طیف رنگی مناسب و یک تم خاص در طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک زنانه، یکی از گزینههای حائز اهمیت است. رنگهای ملایم همانند ترکیب رنگ سفید با صورتی یا ترکیب رنگ زرد و بنفش که از نمونه رنگهای مورد علاقه خانمها است، تاثیر زیادی در جلب نظر مشتریان دارد.

تمامی خانمها علاقه زیادی به گشت و گذار در بازار و مراکز خرید دارند. پس از اجناس مختلف و مغازههای متنوع و زیادی قبل از ویترین مغازه شما بازدید کرده اند. پس طراحی دکوراسیون فروشگاه زنانه منحصر به فرد با دسترسی آسان برای مشتریان میتواند خاطره ای خوش از خرید را در ذهن هر کسی ثبت کند.
دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک مردانه
یکی از نکات حرفه ای برای طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک مردانه، استفاده از فضای کلاسیک و رنگهای متمایل به تیره است. البته مطمئنا این ایده برای تمامی فروشگاه های لباس مردانه مناسب نیست. اما تکنیکیی است که در فروشگاه های لباسهای مجلسی و رسمی به خوبی اجرا شده و علاوه بر آن در فروشگاه های لباس اسپرت هم میتوان از آن استفاده کرد.

نکته دیگر در مورد دیزاین بوتیک لباس مردانه، آزاد سازی فضای فروشگاه است. اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک کوچک خود را طراحی کنید، قرار نیست تمامی فضای مغازه را با استفاده از مانکنها و استندها پر از لباس کنید. فروشگاه را به صورتی طراحی کنید که مشتریان بتوانند به راحتی در داخل آن گردش کرده و پس از یک مشاهده ۳۰ ثانیه ای به دلیل کمبود فضا از مغازه فراری نشوند.
دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک بچگانه
در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک بچه گانه علاوه بر رعایت نکاتی که موجب جلب توجه کودکان میشود، باید به سایر موارد حائز اهمیت برای والدین نیز توجه کنید. ویترین مغازه و انتخاب تم شاد و کودکانه یکی از بهترین گزینهها برای لذت بردن کودکان از خرید از فروشگاه است.

انتخاب رنگهای روشن و پرانرژی، طراحی کودکانه، مغازه ای با نورپردازی سفید و روشن، تنوع زیاد لباس در رنگهای روشن، دسترسی آسان والدین برای تماشای انواع مدلها، در کنار سبک مدرن میتواند شکل منحصر به فردی به طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک بچه گانه ببخشد.
۰ comments