
طراحی داخلی هتل و نکاتی که باید هنگام دکوراسیون بدانید!
طراحی داخلی هتل
امروزه یکی از چالشهای اصلی صاحبان هتل طراحی دکوراسیون داخلی هتل است. آنها در فکر این موضوع هستند که چگونه میتوانند با طراحی یک دکوراسیون زیبا و جذاب، بیشتر مسافران را به سوی هتلهای خود جذب و درآمد بیشتری کسب نمایند. بنابراین مهمترین موضوع در طراحی دکوراسیون داخلی هتل، سلیقه مخاطب است. این به این معنا میباشد که توجه به سلیقه خود به تنهایی پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهد بود. زمانی که بحث رقابت میان هتلها پیش میآید، دیگر تعداد ستارههای آنها مهم نیست، بلکه این طراحی داخلی هتلها است که مشخص میکند، آن هتل جزء بهترینها است یا مکان مناسبی برای یک یا چند شب اقامت نیست.

دکوراسیون داخلی هتل باید طبق نظر طراحان داخلی متخصص با تجربه انجام شود تا رضایت مشتریان را به دنبال داشته باشد و کار شما را رونق ببخشد. طراحان، با سلیقه مردم آشنایی بیشتری دارند و با توجه به سلیقه اکثر آنها دکوراسیون داخلی را طراحی میکنند. طرح و رنگ مبلها، جزئیات معماری، نورپردازی و ترکیب رنگ محیط همگی در زیبایی و آرامشبخش بودن محیط هتل تأثیرگذار هستند.
طراحی داخلی هتل زمانی بسیار مفید است که هتلداران بخواهند اولین برداشت و تجربیات مثبتی را برای مهمانان هتل، برنامه ریزان، کارکنان، شرکت کنندگان یا هر شخصی که وارد ملک هتل میشوند ایجاد کنند. طراحی، دکور و محیط یک هتل تعیین کننده نوع مهمانانی است که به هتل شما مراجعه میکنند. لوکس بودن دکوراسیون شما مشتریانی را ایجاد میکند که جذب آن میشوند. طراحی هتل نه تنها جذابیت بصری ایجاد میکند، بلکه یک وعده نام تجاری را نیز بیان میکند، همه امکاناتی را که ملک شما ارائه میدهد و موارد دیگر را نشان میدهد. طراحی داخلی هتل و طراحی اتاق هتل بسیار فراتر از خطوط تند و مبلمان و لوازم جانبی لوکس است.
چرا طراحی داخلی هتل مهم است؟
طراحی داخلی هتل مانند فعالیتهای برندسازی برای هر کسب و کاری است، این کار نه تنها برای بهبود یا انتقال نام تجاری ملک هتل شما مهم است، بلکه اگر هتل بتواند به طور موثر به مفهوم و احساس مورد نظر خود عمل کند، این توهم را به مهمان میدهد. گریز به واقعیتی که با خیالات و وسواس خود مهمان تصور میشود. هتل مانند یک صحنه عمل میکند، مانند یک مجموعه فیلم، مکانی که میهمان میتواند خواستههای خود را به نمایش بگذارد و بیشتر درباره خود بیاموزد. فضاها، لوسترها و وسایل موجود در این مرحله از رپرتوارهای شیک کلاسیک، کیچ و آوانگارد استخراج شده است. با وجود این، رقابت در صنعت مهمان نوازی سخت است.

هتلهایی با طراحی ملایم با فضای داخلی ساده و رنگبندیهای بد همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبانی که میخواهند جذب کنند و به دنبال تجربیات خاصی هستند، تلاش کردهاند. مشتریان و مهمانان خواه آگاهانه متوجه این موضوع باشند یا نه، آنها به املاکی مراجعه میکنند که با شخصیت، آرزوها، حس زیبایی شناسی و انتظارات آنها از یک هتل مطابقت دارد. بنابراین، یک هتل با طراحی خوب همیشه در خدمت اهداف تجاری شماست. هتلهای خوب طراحی شده به شما این امکان را میدهند که از رقبای خود متمایز شوید، مشخصات مهمان را که برای هتل شما ایده آل است جذب کنید با نام تجاری خود ارتباط برقرار کنید، ویژگیها و امکاناتی که ملک شما ارائه میدهد را به نمایش بگذارید و تأثیرگذاران و برنامه ریزان را برای رزرو رویدادها و تبلیغ ملک خود جذب کنید.
دکوراسیون داخلی هتل بهتر است چگونه باشد؟
دکوراسیون داخلی هتل نه تنها باید پیشرفته و مدرنیته باشد، بلکه به موازات آن باید دارای ترکیبی آرامش بخش و مطابق با علوم فنگ شویی جهت اسکانی دلپذیر و به یادماندنی، انجام شود. طراحی دکوراسیون هتل شامل موارد بسیاری مانند: طراحی لابی هتل، طراحی دکوراسیون اتاقهای هتل، طراحی دکوراسیون داخلی هتل، دیزاین ظاهری خارج هتل و تراسها، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ هتل، معماری فضای سبز پیرامون هتل و .. میباشد.
نکات مهم در طراحی داخلی هتل
برای داشتن یک طراحی داخلی زیبا برای هتل نیاز است که نکاتی را توجه داشته باشید در زیر برخی از این نکات را خواهیم گفت:
طراحی لابی
طراحی داخلی لابی هتل در ایجاد تصویر اولیه برای مهمان بسیار تأثیرگذار است. با این اوصاف، توجه زیادی بر روی طراحی داخلی و چیدمان لابی اعمال میشود. مهمان باید از فضا احساس رضایت کند و مطمئن شود که اقامتگاه مناسبی را انتخاب کرده است. لابی باید به سرعت احساس برند را منتقل کند و نوع تجربه مهمان را نشان دهد. میتوان لابی را محل اجرای هر آنچه در هتل میگذرد در نظر گرفت. بنابراین بهترین فرصت برای برآوردن نیازهای مهمانان و اطمینان از برآوردن انتظارات آنها است.

با هر حس و نقشی که در تدوین نظر اولیه یک هتل وجود دارد، تعدادی از زمینههای کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. باید اطمینان حاصل شود که این یک نظر مثبت است و به طور دقیق تجربیات آینده را نشان میدهد.
طراحی پذیرش هتل
میز پذیرش هتل نمایانگر دو چیز است. اولین نماد میز پذیرش محلی برای اطلاع رسانی به مهمانان جدید و تازه وارد و دیگری نگهداری اطلاعات هتل. میز پذیرش هتل شامل کارتهای هزینه مهمانان و اطلاعات اتاقها خواهد بود. این اطلاعات در سیستمهای کامپیوتری سیو و ذخیره شدهاند. پذیرش اطلاعات به شکل الکترونیکی باید تحت رویت کمتری نگه داشته شود. این موضوع برای حفظ مسائل امنیتی و محرمانه هتل مهم است. یک طراح باید بتواند در کنار گردهمآوری تمام تکنولوژیهای لازم جهت امور طراحی، توانایی طراحی مناسب مهمانپذیری در مجموعه را نیز داشته باشد. طراحی قسمت جلویی میز پذیرش باید به گونهای باشد که به راحتی دیده شده و در دسترس باشد. هر نوع مانعی که باعث ایجاد نقطه کور میشود باید از سر راه برداشته شود. بنابراین ایجاد ستونها و دیوارهای بلند ممنوع است.
نورپردازی هتل
وجود نور کافی صرفا در طراحی دکوراسیون داخلی هتل مورد توجه نیست. بلکه نور در تمامی زوایای یک طراحی داخلی هتلی نقش بسزایی دارد. از نور کافی در لابی هتل، راه پلهها و اتاقهای آن استفاده کنید. بدون شک با استفاده از طراحی داخلی همراه با نور کافی که بتواند باعث افزایش روحیه مخاطبان شما شود، میتوان چندین برابر هزینههای صرف شده را به حسابهای هتل بازگرداند. یک لوستر بزرگ در لابی هتل شما میتواند در نگاه اول، باعث جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری شود. پس به هیچ عنوان از اهمیت نور پردازی در طراحی داخلی هتل خود غافل نشوید.

لازم به ذکر است دقت داشته باشید، که نورپردازی هتل در هر بخش و قسمتی، با قسمت دیگر متفاوت است. باید برای هر قسمت طرحی متناسب با همان قسمت در نظر گرفت. مثلاً طراحی فضای لابی با طراحی دکوراسیون اتاق خواب کاملاً متفاوت است. راهروها را باید کاملا جدا از فضای سالن کنفرانس طراحی کرد. چنانچه نورپردازی هتل در همه قسمتها به یک شیوه و یک طرح باشد، میتواند باعث یکنواخت شدن بیش از اندازه محیط و دلزدگی مسافران شود. وجود سایه روشنهای برنامه ریزی شده در محلهای گوناگون هتل، میتواند عاملی فزاینده بر جذابیتهای آن و رونقی بیشتر به کسب و کارتان باشد.
طراحی دکوراسیون اتاق هتل
دقت داشته باشید که افراد، برای استراحت به هتل مراجعه میکنند و مکان استراحت آنان، اتاقهای هتل است. پس به صورتی آنها را طراحی کنید که در بهترین حالت ممکن بتواند باعث ایجاد حس آرامش و رضایت در آنان شود. استفاده از رنگهای آرامش بخش به خوبی میتواند به این موضوع ختم شود. اغلب در تمام هتلها اتاقهایی با ابعاد و اندازههای مختلف ساخته شده اند که هر یک از این اتاقها یک نوع دکوراسیون را طلب میکنند. اکثر مسافران تمایل دارند در یک اتاق راحت مجهز به تمام امکانات رفاهی اقامت داشته باشند.

بنابراین لازم است مبلمان راحتی، تخت، وسایل ارتباطی، تلویزیون، تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی، به علاوه یخچال کوچک در داخل اتاق قرار داده شود. هارمونی رنگ مبلمان و فضای داخلی اتاق به همراه نورپردازی، شیوهای است که میتواند موجب شهرت یک هتل شود. در طراحی دکوراسیون اتاق مهمانان، لازم است که به فضای سرویس بهداشتی و حمام توجه شود.
استفاده از نمای شیشه یا آینه کاری، سنگهای زینتی ارزان قیمت، نورپردازی و بهترین سرامیکها، نمونهای از ایدههای زیبا سازی اتاق مهمانان در هتل میباشند. غالباً مهمانان هتلهای لوکس و چند ستاره انتظار این را دارند، که دکوراسیون داخلی اتاقهای هتل جذاب و متفاوت با آنچه در روزمره با آن برخورد دارند باشد، تا آنها را در بدو ورود شگفت زده نماید. هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتلهای مدرن و پیشرفته، بیشتر اوقات از تلویزیون و مبلمان لوکس و راحتی و تخت خواب شیک استفاده میشود. وجود وسایل زینت بخشی مثل: تابلوهای دیواری زیبا، مجسمهها و گل و گیاه ارگانیک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتل بسیار جایگاه منحصر به فردی دارند.
مبلمان داخلی هتل
یک عنصر مهم و اساسی دیگر،در دکوراسیون داخلی هتلها، مبلمان هتل است و از این رو بسیار شایان توجه است. طراحی مبلمان هتل یک امر تخصصی است. به طور مثال برای آنکه مبلمان هتل به بهترین شیوه ممکن طراحی شود، باید به مواردی نظیر رنگ، جنس، راحت بودن و میزان آسایش و نوع چیدمان آنها توجهی ویژه شود. مبلمان هر هتل میتواند نشانهای از هویت آن هتل باشد، بنابراین از این منظر، دارای اهمیت بسیاری است. مبلمان هتل میتواند در نگاه اول بیانگر بسیاری از ویژگیهای هتل شما به شمار آید.

این ویژگیها میتوانند مواردی مانند: درجه و کیفیت میزان سرویس دهی هتل به مسافران و مخاطبان همچنین چگونگی فضای داخل و انرژی احاطه کننده محیط هتل باشد. این عامل تأثیرگذار میتواند، در نظر مسافرین، فضایی گرم، دلنشین و صمیمی و یا بلعکس محیطی سرد و بیروح جلوه کند.
۰ comments