دکوراسیون داخلی ادارای با ایده های مدرن و جذاب
23
مه

دکوراسیون داخلی ادارای با ایده های مدرن و جذاب

دکوراسیون داخلی ادارای

دکوراسیون داخلی ادارای مدرن یکی از دغدغه های بزرگ برای مدیران و طراحان داخلی است و علاوه بر این محل کار افراد خانه دوم آن ها است بنابراین باید دکوراسیون محیط اداری را به محیطی استاندارد و کاربرپسند تبدیل کنید.

دکوراسیون داخلی ادارای
دکوراسیون داخلی ادارای

در طراحی مدرن دکوراسیون اداری باید نکات کلیدی مهم از قبیل رنگ و نور و مبلمان و وسایل کاربردی را در الویت قرار دهید. با ما همراه باشید تا با این عوامل و تاثیر هر یک در دکوراسیون داخلی اداری آشنا شوید.

 

تاثیرات طراحی در دکوراسیون داخلی ادارای

طراحی اداری و محیط کار تاثیر مستقیمی با افزایش یا کاهش عملکرد سازمانی دارد و اگر طراحی داخلی محیط کار به درستی انجام شود سبب رضایت کارکنان،افزایش راندمان و بازدهی آنها، حس مالکیت و تعلق، مشارکت و کار تیمی کارکنان میشود که در نهایت رضایت شغلی را میسر میسازد.

تاثیرات طراحی
تاثیرات طراحی

علاوه بر موارد کیفی فوق دکوراسیون اداری و بهینه سازی دفتر کار منجر به نظم و ساماندهی محیط میشود و میتوان از حداقل فضا بیشترین استفاده را برد. دسترسی سهل و آسان به آرشیو و فایل های مورد نیازتوسط کارکنان، سیرکولاسیون و دسترسی مناسب به بخش های مختلف محل کار و به کارگیری المانهایی زیبایی شناسی، محیطی مطلوب و بهینه برای کار ایجاد خواهد کرد.

 

تاثیر رنگ دردکوراسیون داخلی ادارای مدرن و شیک

رنگ یکی از مهم ترین عناصر تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون اداری مدرن است و این عنصر در قسمت هایی نظیر سقف و دیوار و مبلمان و لوازم کاربردی و تزیینی نمایان میباشد.

تاثیر رنگ دردکوراسیون داخلی ادارای مدرن و شیک
تاثیر رنگ دردکوراسیون داخلی ادارای مدرن و شیک

رنگ های شاد و مناسب باعث میشوند تا محیط اداری به یک محیط شاد و سرزنده و پویا تبدیل شود.

 

نور پردازی در در دکوراسیون داخلی ادارای

نورپردازی محیط اداری بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که بدون خیرگی و سایه اندازیهای نامناسب بتواند روشنایی مناسب سطح کار که همان میز کار و میز کنفرانس است را فراهم نماید.

نور پردازی در در دکوراسیون داخلی ادارای
نور پردازی در در دکوراسیون داخلی ادارای

• بهترین نورپردازی برای دفاتر اداری نورپردازی سطح کار است یعنی پرسنل هنگام کار نور مناسب برای دید میز کار خود و انجام فعالیت مربوطه را داشته باشد.
• نورپردازی عمومی برای کل فضا و تامین روشنایی مطلوب فضای اداری توصیه میگردد.
• نورپردازی تاکیدی در فضای اداری برای تاکید لوگوی سازمانی مناسب است.
• برای تامین نور و روشنایی سطح کار از نورپردازی موضعی استفاده میشود.

 

بخش های مهم دردکوراسیون داخلی ادارای

علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری مبلمان اداری باید استانداردها و آرگونومیک را دارا باشد تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود و همچنین بهتر است برای هر فرد یک قفسه برای نگهداری از وسایل شخصی در نظر گرفت.

بخوانید ...
فنگ شویی آشپزخانه؛ چگونه آشپزخانه شاد و زیبا داشته باشیم

دیوار از اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر زیبایی محیط است همانطور است که در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب و حتی آشپزخانه یکی از ابتدایی ترین تغییرات جابه جایی دیوار ها است در دکوراسیون اداری نیز دیوار ها نقش بسیار مهمی را در انرژی و شیک شدن اداره و سازمان ایفا میکنند و دیزاین آن میتواند محیط را لوکس جلوه دهدکرد و عواملی که باعث خسته شدن کارمندان میشود در حد امکان کم شود و یا به طور کامل از بین برود.

بخش های مهم دردکوراسیون داخلی ادارای
بخش های مهم دردکوراسیون داخلی ادارای

علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری مبلمان اداری باید استانداردها و آرگونومیک را دارا باشد تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود و همچنین بهتر است برای هر فرد یک قفسه برای نگهداری از وسایل شخصی در نظر گرفت.

دیوار از اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر زیبایی محیط است همانطور است که در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب و حتی دکوراسیون آشپزخانه یکی از ابتدایی ترین تغییرات جابه جایی دیوار ها است در دکوراسیون محل کار نیز دیوار ها نقش بسیار مهمی را در انرژی و شیک شدن اداره و سازمان ایفا میکنند و دیزاین آن میتواند محیط را لوکس جلوه دهد.

 

نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی ادارای

مبلمان اداری یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون داخلی ادارای میباشد. که نه تنها در زیبایی و جلوه محیط کار نقش اساسی دارد بلکه از لحاظ تامین سلامت جسمانی نیز نقش مهمی را ایفا میکنند. مبلمان اداری شامل محصولات مختلفی از جمله صندلی اداری، صندلی مدیریت، صندلی کنفرانس، میز اداری، میز مدیریت، مبل اداری، میز منشی، پارتیشن، قفسه و کتابخانه و … می باشد که هر یک به نوبه خود با رعایت اصول ارگونومیک میتوانند نقش به سزایی در سلامت افراد در طول مدت کار ایجاد کنند.

نقش مبلمان در طراحی
نقش مبلمان در طراحی

انتخاب رنگ مبلمان اداری بسیار مهم میباشد. اگر شما جزء سازمانی هستید که از رنگ سازمانی خاصی باید استفاده کنید لازم است این رنگ را در انتخاب و سفارش مبلمان اداری نیز رعایت کنید. در غیر این صورت با توجه به علایق و سبک کاری مورد نظر میتوانید از رنگبندی متناسب استفاده کنید و محیط را برای کارمندان و همچنین مشتریان جذاب جلوه دهید.

بخوانید ...
دکوراسیون سالن زیبایی و نکات مهم طراحی سالن زیبایی زنانه

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مبلمان اداری را متناسب با ابعاد و فضایی که به آن دسترسی داریم انتخاب کنید! به عنوان مثال اگر دارای محیطی کوچک هستید از مبلمان های اداری با ابعاد بزرگ و یا سرویس کامل مبلمان اداری را استفاده نکنید، سعی کنید مبلمانی با ابعادی ظریف تر، کوچکتر و مورد استفاده را برای شرکت خود انتخاب کنید.

 

جانمایی فضای منشی

معمولا با ورود به اکثر دفاتر اداری اولین فرد و فضایی که دیده می شود کانتر و فضای منشی است که جانمایی آن متناسب با فعالیت های هر دفتر اداری می تواند متفاوت باشد اما در حالت کلی از آنجایی که منشی در ارتباط با واحد مدیریت، فضای کارکنان و همچنین در دید مستقیم بازدیدکنندگان به شرکت می باشد و باید طراحی و جانمایی آن به گونه ای باشد که دسترسی مناسب با هر جز فراهم شود.

جانمایی فضای منشی
جانمایی فضای منشی

در واقع منشی قلب هر دفتر اداری و نقطه ارتباطی بخش های مختلف شرکت با هم می باشد بنابراین به لحاظ موقعیتی فضایی می باید برای این پوزیشن انتخاب گردد که دسترسی آسان به همه ی بخش ها را میسر نماید.

 

بکار گیری ترکیب رنگ مناسب دردکوراسیون داخلی ادارای

از رنگ‌های تیره ، مانند مشکی یا قهوه‌ای یا ترکیب مشکی، قرمز یا شکلاتی قهوه‌ای استفاده کنید.

بکار گیری ترکیب رنگ مناسب
بکار گیری ترکیب رنگ مناسب

ترکیب این دو رنگ برای طراحی داخلی اداری خیره کننده است. همچنین رنگ های روشن باغث بزرگتر دیده شدن فضا میشود.

باید از ترکیب مناسب این رنگ ها در فضای اداری بهره بگیرید.

 

نقش کتابخانه دردکوراسیون داخلی ادارای

کتابخانه را میتوان جزء عناصر و اجزا یک دفتر کار اداری قرار داد. چیدمان دفتر کار بدون وجود کتابخانه غیر ممکن است. حتما باید در چیدمان دفتر کار فضایی را برای قرار دادن کتابخانه پیش بینی نمود. بهتر است فضای مناسب برای قرار دادن کتابخانه در طراحی اصلی پیش بینی شود تا متناسب با مقدار فضای مورد نیاز سفارش و خریداری شود. کتابخانه در دکوراسیون داخلی ادارای کاربردی دو گانه دارد و گاهی بعنوان کمد زونکن نیز از آن استفاده میشود. به همین علت در زمان سفارش کتابخانه اداری فواصل طبقات برای استفاده بعنوان کمد زونکن باشد.

نقش کتابخانه دردکوراسیون داخلی ادارای
نقش کتابخانه دردکوراسیون داخلی ادارای

این امر به خریدار کمک میکند تا با هزینه کمتری از دو کاربرد آن استفاده نماید. این محصول را بطور عمده میتوان به کتابخانه درب دار و کتابخانه بدون درب تقسیم نمود. انتخاب هر کدام از این دو مدل بستگی به نوع سلیقه خریدار و نوع کاربری آن در دکوراسیون داخلی اداری دارد.

بخوانید ...
تغییر دکوراسیون خانه با کمترین بودجه ممکن

 

تاثیر کردنزا دردکوراسیون داخلی ادارای

کردنزا یک محصول جانبی در دفتر کار است. کمدهای جانبی با ارتفاع کوتاه که در دفتر کار قرار میگیرند اصطلاحا کردنزا نامیده میشوند. این محصول در دفاتر کار دارای دو کاربرد است. در بیشتر اوقات کردنزا در پشت و یا کنار میز مدیریتی قرار م‌گیرد که علاوه بر زیبایی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز و وسایل تزیینی نیز از آن استفاده میشود. یکی دیگر از موارد استفاده کردنزا در دکوراسیون داخلی ادارای، در کنار میزکنفرانس است.

تاثیر کردنزا دردکوراسیون داخلی ادارای
تاثیر کردنزا دردکوراسیون داخلی ادارای

برای قرار دادن وسایل مورد نیاز که بیشتر برای پذیرایی میباشد مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل کردنزا یک محصول مکمل است. مدل کردنزا معمولا کمی فانتزی و تزیینی است تا از حالت یک کمد کوچک عادی خارج شود.

 

طراحی فضاهای سرگرمی در دکوراسیون داخلی ادارای

در بسیاری از شرکت های بزرگ در دفتر شرکت برای کارمندان فضاهایی برای بازی و سرگرمی در نظر گرفته میشود. این مبلمان ها و عناصر جذاب به روحیه کارکنان کمک میکند و باعث بالا رفتن انگیزه در آنها برای انجام هرچه بهتر کار میشوند.

 

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی ادارای

یکی از راه های کم هزینه و موثر برای ایجاد فضایی شاداب و حس طراوت در محیط کار و یا سازمان ها استفاده از گیاهان میباشد که نه تنها انرژی و حس طراوت را به افراد تزریق میکند بلکه سبب تهویه هوا و ایجاد هوایی پاک تر در محیط اداری میگردد. استفاده از انواع گل و گیاه طبیعی میتواند القا کننده حسی تازه و روحیه ای شاد به کارمندان، مدیران و حتی افرادی که روزانه در آنجا رفت و آمد میکنند، باشد.

استفاده از گیاهان
استفاده از گیاهان

از دیگر تاثیر گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی ادارای میتوان به کاهش صدا در محیط های اداری اشاره کرد؛ طبق تحقیقات انجام شده باعث کاهش ۵ دسی بلی صدا در محیط های کاری میشوند و هرچه گیاهان دارای برگ های پهن بیشتری باشند تاثیر در کاهش صدا بیشتر خواهد بود.

 

تاثیر کاغذ دیواری دردکوراسیون داخلی ادارای

بدون شک یکی از تاثیر گذار ترین وسایل در دکوراسیون داخلی ادارای استفاده از کاغذ دیواری اداری میباشد.

تاثیر کاغذ دیواری
تاثیر کاغذ دیواری

شما میتوانید طبق خواست و سلیقه خود آن را انتخاب کنید و تاثیر آن را مشاهده نمایید.